Άθληση στον διάδρομο γυμναστικής: Τα συχνότερα λάθη που κάνουμε


Η άθληση στο διάδρομο γυμναστικής μπορεί να αντικαταστήσει το παραδοσιακό περπάτημα ή τρέξιμο κατά τις μέρες που ο καιρός δεν βοηθάει ιδιαίτερα. Παρ’ όλο που είναι φαινομενικά ένα “εύκολο” μηχάνημα που το μόνο που απαιτεί είναι το να πατηθούν 2-3 κουμπιά, υπάρχουν πολλοί παράγοντες που μπορούν να αποτελέσουν τροχοπέδη στην πρόοδο και στα αποτελέσματα που θέλετε να επιτύχετε.
Ας δούμε ποια είναι τα συχνότερα λάθη που κάνουν οι χρήστες του διαδρόμου γυμναστικής και πως μπορούν να τα αποφύγουν.

Παραλείπετε το ζέσταμα

Είναι ένα λάθος που το κάνουν πολλοί (όχι μόνο πριν από το διάδρομο, αλλά γενικότερα). Όταν το σώμα σας δεν είναι πλήρως προετοιμασμένο για την άσκηση θα δυσκολευτείτε να βρείτε ρυθμό. Με αποτέλεσμα να αποθαρρυνθείτε γιατί δεν θα μπορείτε ούτε να επιταχύνετε ούτε να φτάσετε στο στόχο που έχετε θέσει. Αντίθετα η προθέρμανση θα σας διευκολύνει και θα κάνετε περισσότερο αποτελεσματική προπόνηση. Και φυσικά μια σωστή προθέρμανση πέρα απ’ όλα τα άλλα θα προλάβει πόνους και τραυματισμούς.

Αποσπάται η προσοχή σας

Οι τηλεοράσεις στα γυμναστήρια μπορεί να βοηθούν να περνάει ανώδυνα η ώρα αλλά μπορούν να χαλάσουν την άσκησή σας. Οτιδήποτε μάλιστα εμπλέκεται στην κακή στάση του σώματός σας ενώ ασκείστε μπορεί να είναι επιζήμιο.
Ο λαιμός σας τραβιέται, προκαλώντας τμήμα του μυϊκού συστήματος να τεντώνεται περισσότερο από όσο πρέπει, ενώ το υπόλοιπο μέρος παραμένει σφιγμένο. Όσο περισσότερο είστε σε αυτή τη θέση, τόσο αυξάνετε τον κίνδυνο τραυματισμού.
Φροντίστε να κρατάτε το κεφάλι σας σε ευθεία, για να μειώσετε τις πιθανότητες τραυματισμού αλλά και να μεγιστοποιήσετε τα οφέλη της άσκησης.
Επίσης η προσήλωση σ’ αυτό που παρακολουθείτε δεν σας επιτρέπει να δουλέψετε αρκετά σκληρά. Αυτό δεν σημαίνει πως όποτε κάνετε ασκήσεις στον διάδρομο γυμναστικής θα πρέπει να… χτυπηθείτε. Θα πρέπει, ωστόσο, να είστε σε θέση να παρακολουθείτε την πρόοδό σας, να αλλάζετε ταχύτητες τρεξίματος ή περπατήματος και να βελτιώνετε την φυσική σας κατάσταση. Κι αυτό μπορεί να γίνει μόνο αν την ώρα της γυμναστικής ασχολείστε αποκλειστικά και μόνο μ’ αυτήν.

Δεν αλλάζετε ρυθμό

Αν κολλήσετε σε μια ταχύτητα για όλη τη διάρκεια της προπόνησης στον διάδρομο γυμναστικής, είναι σίγουρο ότι θα βαρεθείτε γρηγορότερα. Θα πρέπει να ξέρετε ότι η προθέρμανση και το χαλάρωμά σας στον διάδρομο θα πρέπει να είναι σε αργούς ρυθμούς. Οφείλετε κατά διαστήματα να αλλάζετε ταχύτητες, να επιταχύνετε και να επιβραδύνετε για να κρατάτε σε εγρήγορση τόσο το σώμα όσο και το μυαλό σας. Επιπλέον, μόνο έτσι καίτε θερμίδες πιο αποτελεσματικά

Αφήστε τις μπάρες

Κρατώντας τις επάνω χειρολαβές στο διάδρομο, μπορεί να φαίνεται σαν ένα μέτρο ασφαλείας, αλλά κάνετε ζημιά στην προπόνησή σας. Η στήριξη αυτή εμποδίζει ορισμένα τμήματα του σώματος να γυμναστούν, που σημαίνει ότι δε θα εργαστούν τόσο σκληρά και δε θα κάψετε τόσες θερμίδες, όσες προσδοκάτε. Αν αισθάνεστε ότι πρέπει να κρατιέστε, πιθανόν να πηγαίνετε με μεγαλύτερη ταχύτητα από εκείνη που μπορείτε να αντέξετε. Για να ορίσετε την σωστή ταχύτητα, κάντε το τσεκάρισμα με τα ελεύθερα χέρια.

Πηδάτε από έναν κινούμενο διάδρομο;

Μπορεί να μη σας φαίνεται κάτι τόσο τρομερό, αλλά όταν πηδάτε από το διάδρομο για ένα γρήγορο διάλειμμα νερού αν δεν επιβραδύνετε τον ιμάντα, κινδυνεύετε με τραυματισμό. Μπορεί να θεωρείτε ότι έχετε καλό συντονισμό, αλλά υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να στραμπουλήξετε τον αστράγαλό σας ή να έχετε μια άσχημη πτώση.

Μην εμπιστεύεστε τις ενδείξεις

Μπορεί το ψηφιακό ταμπλό ενός διαδρόμου να σας …τάζει καύση λίπους σε ελάχιστο χρόνο, αλλά καλό θα ήταν να βάλετε τις δικές σας ρυθμίσεις. Ο λόγος είναι απλός: οι μαθηματικοί τύποι που χρησιμοποιούνται είναι πρόχειρες εκτιμήσεις και βασίζονται σε πολλές μεταβλητές.
Ωστόσο, ο καθένας από σας είναι διαφορετικός, άρα δε μπορεί συγκεκριμένες ρυθμίσεις να είναι το ίδιο αποδοτικές για όλους. Ρίξτε μια πετσέτα πάνω από την οθόνη και ξεκινήστε με τους δικούς σας ρυθμούς.

Το έμπειρο προσωπικό του Fitness Together είναι δίπλα σας για να συμβουλέψει και να σας καθοδηγήσει σε όλο το εύρος του προγράμματος σας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *