Συμβουλές κατά της Κυτταρίτιδας

Του Κούτσικα Κωνσταντίνου, Διαιτολόγου-Διατροφολόγου, M.Sc. στην Κλινική Διατροφή.

Η κυτταρίτιδα είναι ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουν 8 στις 10 γυναίκες. Η όψη «φλοιού πορτοκαλιού» στους γλουτούς απασχολεί ακόμα και τις πιο λεπτές γυναίκες και όχι μόνο όσες έχουν κάποια κιλά παραπάνω ή μεγαλύτερη συσσώρευση λίπους στο σώμα τους.

Τα αίτια για την κυτταρίτιδα μπορεί να είναι πολλά: η καθιστική ζωή, η μειωμένη φυσική δραστηριότητα, η κληρονομικότητα, η κακή κυκλοφορία του αίματος, κάποιες ορμονικές διαταραχές, η παχυσαρκία, το κάπνισμα, η συστηματική κατανάλωση αλκοόλ, η δυσκοιλιότητα, η κακή διατροφή. Δεν υπάρχουν μεμονωμένα τρόφιμα που να ενοχοποιούνται για την κυτταρίτιδα. Είναι όμως σημαντικό να συνδυάζουμε πάντα ισορροπημένη διατροφή και αυξημένη φυσική δραστηριότητα με αποφυγή καπνίσματος και υψηλής κατανάλωσης αλκοόλ.

 

Τα 5 «κλειδιά» για την καταπολέμηση της κυτταρίτιδας:

1. Πίνετε πολλά υγρά

Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Ιατρικής της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών, πρέπει να πίνουμε 2-4 λίτρα υγρών/ημέρα,

2. «Θωρακιστείτε» με αντιοξειδωτικά

Τα αντιοξειδωτικά θεωρούνται από τους καλύτερους σύμμαχους στην καταπολέμηση της κυτταρίτιδας. Κάποια από τα τα αντιοξειδωτικά με την πιο ισχυρή δράση είναι:

  • Οι βιταμίνες C (εσπεριδοειδή, φράουλες, ακτινίδια, μπρόκολα, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, κόκκινες πιπεριές) και Ε (φυτικά έλαια, σουσάμι),
  • Tα φλαβονοειδή (εσπεριδοειδή, κεράσια, σταφύλια, μήλα, κουνουπίδια, κρεμμύδια, τσάι, χαμομήλι, κόκκινο κρασί και κακάο),
  • Tο β-καροτένιο (καρότα, μπρόκολα, εσπεριδοειδή)
  • Tο συνένζυμο Q (σπανάκι, μπρόκολο, σουσάμι)
  • O ψευδάργυρος ( ξηροί καρποί, δημητριακά, σπανάκι, αβοκάντο, κινόα) και
  • Tο σελήνιο (δημητριακά, σουσάμι, ηλιόσποροι, αμύγδαλα)

3. Μειώστε το αλάτι

Τρόφιμα πλούσια σε νάτριο είναι τα παστά, οι κονσέρβες, τα πατατάκια, τα αλμυρά τυριά και τα τρόφιμα τύπου Junk food. Αρκετά τρόφιμα δεν είναι εμφανώς αλατισμένα, αλλά περιέχουν υψηλές ποσότητες κρυμμένου αλατιού γι’ αυτό να ελέγχετε πάντα τις ετικέτες τους.

4. Καταναλώστε «καλά» λιπαρά

Τα λιπαρά, ανάλογα με την επίδραση στην υγεία μας έχουν κατηγοριοποιηθεί σε «καλά» (τα γνωστά ω-3 και ω-6) και σε «κακά» (τα κορεσμένα και τρανς λιπαρά). Περιορίστε τα «κακά», κορεσμένα λιπαρά, δηλαδή τα ζωικά και αυξήστε τα «καλά», όπως το ελαιόλαδο, τα καρύδια και τα αμύγδαλα και τον λιναρόσπορο.

5. Γυμναστείτε

Mε την καθιστική ζωή το λεμφικό υγρό λιμνάζει και οι τοξίνες που συσσωρεύονται μπλοκάρουν τον λιπώδη ιστό, ευνοώντας την ανάπτυξη κυτταρίτιδας. Γυμναστείτε λοιπόν, είτε απλώς περπατώντας καθημερινά, είτε κάνοντας άσκηση στο γυμναστήριο.

 

Πηγή: www.mednutrition.gr

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *