Ελλειπτικό ή διάδρομος;

Ποιο μηχάνημα αερόβιας γυμναστικής είναι καλύτερο και πιο αποτελεσματικό; Ο διάδρομος ή το ελλειπτικό; Ας συγκρίνουμε αυτά τα δύο όργανα, και ποιο μπορεί να μας γυμνάσει καλύτερα, αυξάνοντας τους παλμούς της καρδιάς και καίγοντας θερμίδες.

Ποια είναι η διαφορά μεταξύ τους;

Ο διάδρομος είναι ένα όργανο που αποτελείται από μία περιστρεφόμενη λωρίδα, πάνω στην οποία περπατάμε ή τρέχουμε. Μπορούμε να αυξήσουμε την ταχύτητα ή την κλίση, για να κάνουμε την άσκηση πιο απαιτητική. Το ελλειπτικό μηχάνημα, από την άλλη, έχει “πετάλια” στα οποία τοποθετούμε τα πόδια μας και τα μετακινούμε εμείς. Πολλά ελλειπτικά μηχανήματα έχουν και λαβές για τα χέρια, για να κινείται ολόκληρο το σώμα. Και τα δύο μηχανήματα είναι εξαιρετικές επιλογές για αερόβια άσκηση.

Ποια είναι τα οφέλη του διαδρόμου;

pg2

Αποτελεί την καλύτερη επιλογή για δρομείς και για άτομα που κάνουν τακτικά jogging, καθώς μιμείται με άψογο τρόπο το περπάτημα ή τρέξιμο σε εσωτερικό χώρο. Παράλληλα, οι ρυθμίσεις ταχύτητας και κλίσης δίνουν πολλές επιλογές.

Ποια είναι τα οφέλη του ελλειπτικού;

pg1

Το ελλειπτικό είναι άσκηση χαμηλότερης έντασης σε σχέση με τον διάδρομο. Τα ελλειπτικά στο Fitness Together μας δίνουν την δυνατότητα να αυξήσουμε την αντίσταση που θα ασκούν στα πόδια μας τα πετάλια, για να κάνουμε την άσκηση δυσκολότερη. Τα ελλειπτικά είναι ιδανικά για άτομα που αντιμετωπίζουν προβλήματα στο γόνατο ή στις αρθρώσεις, καθώς ασκούν λιγότερη πίεση στο σώμα σε σχέση με τον διάδρομο. Πάντως, ακόμα και με προβλήματα στο γόνατο, το απλό περπάτημα στο διάδρομο μπορεί να είναι το ίδιο – ή και καλύτερη επιλογή – από το ελλειπτικό.

Η διαφορά βρίσκεται στο ότι το ελλειπτικό χρησιμοποιεί το σώμα με διαφορετικούς τρόπους, και αποτελεί κάπως διαφορετική μορφή αερόβιας άσκησης. Και, τέλος, είναι λάθος να χρησιμοποιούμε τις λαβές του ελλειπτικού για στήριξη – αυτό μπορεί να καταστρέψει την άσκηση.

Τι άλλο πρέπει να γνωρίζουμε;

Στην περίπτωση, λοιπόν, προβλήματος στο γόνατο, ίσως η πιο ασφαλής επιλογή να είναι ένα στατικό ποδήλατο. Προτού ξεκινήσετε ένα νέο πρόγραμμα γυμναστικής, θα ήταν καλό να συμβουλευθείτε τον γιατρό σας και τους Fitness Instructors μας, σχετικά με τον όποιο τραυματισμό σας.

Τελικά, ποιο είναι πιο αποτελεσματικό;

Με πολύ απλά λόγια… εξαρτάται! Πρέπει να αναρωτηθούμε τι στόχους έχουμε και τι άλλοι παράγοντες υπάρχουν. Μπορούμε να καταβάλουμε την ίδια προσπάθεια και στα δύο μηχανήματα. Μπορούμε να αλλάζουμε το πρόγραμμά μας κάθε βδομάδα, και να χρησιμοποιούμε διαφορετικές ταχύτητες και εντάσεις για να μην συνηθίσει το σώμα μας, και να δίνουμε στους μύες διαφορετικά ερεθίσματα για να έχουμε τα μέγιστα οφέλη.

 

Πηγή: iatronet.gr | Επιμέλεια: Θοδωρής Διάκος