Ακόμη και η λίγη άσκηση χαρίζει χρόνια ζωής!

Όσοι κάνουν κατά διαστήματα έντονη σωματική άσκηση ζουν κατά μέσο όρο περισσότερο χρόνια!

Όσοι, δηλαδή κατά διαστήματα ασκούνται έντονα σωματικά, κάνοντας τζόκινγκ, ποδήλατο ή αεροβική γυμναστική, ζουν κατά μέσο όρο περισσότερο χρόνια, σε σχέση με όσους ασκούνται λιγότερο χρόνο και πιο ήπια.

Όμως και οι τελευταίοι, ακόμη κι αν ιδρώνουν λιγότερο από όσο συνιστούν οι ειδικοί, πάλι ωφελημένοι βγαίνουν! Καθώς κι αυτοί έχουν μεγαλύτερο προσδόκιμο ζωής από ό,τι όσοι τη βγάζουν φανατικά στον καναπέ. Αυτό είναι το συμπέρασμα δύο νέων επιστημονικών ερευνών.

Η πρώτη αυστραλιανή επιστημονική έρευνα, ανέλυσε στοιχεία για πάνω από 200.000 ανθρώπους σε βάθος εξαετίας. Στην έρευνα συμμετείχε ο ελληνικής καταγωγής ερευνητής Εμμανουήλ Σταματάκης, της Σχολής Επιστημών Υγείας του Πανεπιστημίου του Σίδνεϊ. Η μελέτη δείχνει ότι τα σύντομης διάρκειας «ξεσπάσματα» έντονης άσκησης, που κάνουν κάποιον να λαχανιάζει, είναι προτιμότερα από την μεγαλύτερης διάρκειας άσκηση μέτριας έντασης, όσον αφορά τη μείωση της πιθανότητας πρόωρου θανάτου. Ασκήσεις μεγάλης διάρκειας θεωρούνται η ήπια γυμναστική, το χαλαρό κολύμπι, οι δουλειές του σπιτιού κ.α. Η μείωση του κινδύνου είναι της τάξης του 9% έως 13% για τη σύντομη αλλά έντονη άσκηση, ανάλογα με τον χρόνο που αφιερώνει κανείς. Σύμφωνα με επίσημες οδηγίες, δύο λεπτά μέτριας άσκησης ισοδυναμούν με ένα λεπτό έντονης άσκησης, από άποψη ωφελειών για την υγεία.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συστήνει στους ενήλικες να ασκούνται είτε 150 λεπτά ηπίως μέσα στην εβδομάδα, είτε 75 λεπτά εντατικά. Κάθε άνθρωπος αφήνεται ελεύθερος να διαλέξει τι προτιμά. Η νέα μελέτη φαίνεται όμως  να «γέρνει» υπέρ της έντονης άσκησης. Σύμφωνα με τους Αυστραλούς επιστήμονες, η έντονη άσκηση ωφελεί τους πάντες, άνδρες & γυναίκες, ανεξαρτήτως ηλικίας και βάρους! Άσχετα από το αν κάποιος έχει χρόνια πάθηση, όπως καρδιοπάθεια ή διαβήτη.

«Ακόμα και μικρές ποσότητες έντονης σωματικής δραστηριότητας μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου. Αν κανείς καταφέρνει να κάνει μια τέτοια άσκηση έστω και για λίγο, αυτό θα έχει σημαντική θετική επίπτωση για την μακροζωία του»! Δήλωσε ο Κλάους Γκέρμπελ. Όμως, προειδοποίησε ότι πρέπει πρώτα κανείς να συμβουλευτεί το γιατρό του, πριν ξεκινήσει κάποιου είδους έντονη άσκηση. Η άσκηση μπορεί να αυξήσει επικίνδυνα τους παλμούς της καρδιάς του ή να του κόψει την αναπνοή. Αυτή η προειδοποίηση ισχύει ιδιαίτερα για ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας, ιδίως αν έχουν κάποιο πρόβλημα υγείας. Γενικότερα, όμως, και για οποιονδήποτε δεν είχε ποτέ στο παρελθόν δοκιμάσει να κάνει έντονη άσκηση.

Αλλά και η λίγη άσκηση κάνει τη δουλειά της!

Μια ξεχωριστή αμερικανοσκανδιναβική επιστημονική έρευνα, κατέληξε στο συμπέρασμα αυτό. Ακόμη, δηλαδή κι αν η σωματική άσκηση είναι λιγότερη από τη συνιστώμενη, πάλι παρατείνει τη ζωή. Οι ερευνητές μελέτησαν στοιχεία έξι προηγούμενων μελετών, που αφορούσαν συνολικά πάνω από 660.000 άνδρες & γυναίκες 21 έως 98 ετών, για μια περίοδο τουλάχιστον 14 ετών. Όπως διαπιστώθηκε, ακόμα και όσοι έκαναν λιγότερα από 150 λεπτά άσκησης την εβδομάδα, είχαν κατά μέσο όρο 20% μικρότερη πιθανότητα πρόωρου θανάτου, σε σχέση με όσους δεν ασκούνταν καθόλου.

Όσοι ασκούνταν περισσότερο χρόνο από το συνιστώμενο ελάχιστο όριο των 150 λεπτών, είχαν κατά μέσο όρο 31% – 37% μικρότερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου. Όμως, από ένα σημείο και μετά το όφελος της άσκησης φαίνεται ότι «πιάνει ταβάνι». Το όριο αυτό είναι περίπου τα 600 λεπτά την εβδομάδα (δέκα ώρες). Πέρα από το οποίο τα έξτρα οφέλη για την υγεία είναι μικρά. Από την άλλη όμως, δεν φαίνεται ότι η πολλή άσκηση, ακόμα και ο Μαραθώνιος, κάνει κάποιο κακό (εκτός και αν υπάρχει πρόβλημα υγείας).

Από τη συμμετοχή του γυμναστηρίου μας στο 3ο Panorama Charity Fun Run.

Το κεντρικό μήνυμα, όσον αφορά την άσκηση και την υγεία, είναι απλό. Το κάτι είναι καλύτερο από το τίποτε και το περισσότερο είναι καλύτερο από το λιγότερο!

Ζητήστε από το προσωπικό του Fitness Together να δημιουργήσει ένα πρόγραμμα εκγύμνασής, βασισμένο στο δικό σας ωράριο, ωστέ καμία προπόνηση να μην πάει χαμένη! Ενημερωθείτε εδώ για το εβδομαδιαίο πρόγραμμα του γυμναστηρίου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *