Υδατάνθρακας ή Πρωτεΐνη τι να προτιμησω μετά τη γυμναστική;

Ας ξεκινήσουμε απο τα βασικά: είναι πολυ σημαντικό μετά την άσκηση να καταναλώσετε κάποιο γεύμα, μεγαλύτερο ή μικρότερο. Μάλιστα όσο πιο κοντά στην άσκηση είναι αυτό το γεύμα, τόσο πιο εύκολα θα βοηθήσει στην αποκατάσταση.

Ας δούμε όμως αναλυτικά πως θα πρέπει να τρώμε αμεσως μετα την προπόνηση, ωστε όχι μονο να επιτυγχουμε τα επιθυμητα αποτελέσματα, αλλα και να τονώσουμε τον οργανισμό μας.

Μέσα στο πρώτο μισάωρο με μία ώρα μετά την προπόνηση, λόγω των αποθηκών που έχουμε αδειάσει χρειαζόμαστε ένα γεύμα που να περιέχει και τα δυο θρεπτικά συστατικά.

  • Υδατάνθρακες

Όταν κάνουμε γυμναστική το πρώτο καύσιμο που καταναλώνουμε είναι το γλυκογόνο, δηλαδή την αποθήκη της γλυκόζης που σου δίνουν οι τροφές με υδατάνθρακα. Αφού έχουμε αδειάζει τις αποθήκες μας, πρέπει να τις ξαναγεμίσουμε γιατί είναι η πρώτη πηγή ενέργειας του οργανισμού. Υδατάνθρακες μπορούμε να πάρουμε από τα φρούτα, τα δημητριακά ολικής άλεσης ή τις πατάτες!

food1

  • Πρωτεϊνες

Για να κάνουμε οποιαδήποτε άσκηση χρησιμοποιούμε τους μύες μας και όσο πιο πολύ τους χρησιμοποιούμε τόσο πιο πολύ τους τραυματίζουμε. Η πρωτεΐνη, λοιπόν, είναι το βασικό συστατικό των μυών γι΄ αυτό χρειάζεται και αυτή μετά την άσκηση, για την αναδόμηση των μυών.

Κάνετε συνεπώς, ένα γεύμα που έχει και τις δύο ομάδες μέσα. Αν δεν καταναλώνετε τρόφιμα ζωικής προέλευσης μπορείτε να πάρετε φυτική πρωτεΐνη από τη σόγια που είναι υψηλής βιολογικής αξίας και με την απουσία του κορεσμένου λίπους.

Αν η προπόνησή σας τελειώσει κοντά στο μεσημεριανό ή το βραδινό, προτείνεται κανονικά η κατανάλωση του γεύματος, όπως κοτόπουλο με πατάτες ή όσπρια με ψωμί. Αν βρίσκεστε στην ώρα του σνακ μπορείτε να καταναλώσετε δημητριακά ολικής άλεσης με πρωτεΐνη σόγιας και γάλα. Για να είστε σίγουροι ότι έχετε διαλέξει δημητριακά με πρωτεΐνη σόγιας ελέγξτε την ετικέτα του τροφίμου.

Η ποσότητα τροφίμων που πρέπει να καταναλώσει κάποιος εξαρτάται από το βάρος του, το ύψος του και την ένταση της άσκησης που έκανε. Αν επιθυμείτε να μειώσετε το βάρος σας φροντίζετε να μείνετε στη σωστή μερίδα.

H ομάδα μας είναι πάντα κοντα σας για να σας λύσει όλες τις απορίες και να σας βοηθήσει για την πραγματοποιηση των στοχων σας

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *