CrossFit: Όλα όσα θέλατε να μάθετε

Συνδυάζει την ενόργανη γυμναστική με την άρση βαρών και τον στίβο με την κωπηλασία. Η προπόνηση δεν είναι ποτέ ίδια, αλλά αλλάζει κάθε φορά, κάτι σαν πιάτο ημέρας, ενώ στα αποτελέσματα της μεθόδου συμπεριλαμβάνεται η επίτευξη της απόλυτης φαντασίωσης των περισσότερων, των 6-pack κοιλιακών. Ο λόγος για το CrossFit, που φαίνεται να έχει κερδίσει το ενδιαφέρον ανδρών και γυναικών ανά τον πλανήτη, στοχεύοντας στην αρμονική ανάπτυξη του σώματος μέσω της συνεχούς εναλλαγής ασκήσεων από διαφορετικά σπορ.

Τι είναι;


Πρόκειται για ομαδικό πρόγραμμα γυμναστικής το οποίο κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον του αθλούμενου, καθώς αποτελείται από ασκήσεις της ολυμπιακής άρσης βαρών, της ενόργανης γυμναστικής, της κωπηλασίας και του στίβου, οι οποίες εναλλάσσονται μεταξύ τους με αποτέλεσμα οι συμμετέχοντες να μη χάνουν το ενδιαφέρον τους. Ο ασκούμενος καλείται να τις εκτελέσει με ένταση, έχοντας απέναντί του ως βασικό αντίπαλο τον χρόνο. Ουσιαστικά, τo CrossFit δεν εστιάζει μόνο στη δύναμη ή την αντοχή, αλλά στοχεύει στη βελτίωση και των 10 χαρακτηριστικών που ορίζουν σύμφωνα με τις αρχές του το επίπεδο της φυσικής μας κατάστασης, τα οποία είναι:

  • Η ακρίβεια
  • Η ισορροπία
  • Ο συντονισμός
  • Η ευλυγισία
  • Η ευκινησία
  • Η αντοχή
  • Η καρδιοαναπνευστική αντοχή
  • Η ταχύτητα
  • Η ισχύς
  • Η δύναμη

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αναπτύσσεται αρμονικά το σώμα, αποκτώντας π.χ. την αντοχή ενός μαραθωνοδρόμου, αλλά και τη δύναμη ενός body builder. Πέρα από τους επαγγελματίες αθλητές, απευθύνεται σε άνδρες και γυναίκες κάθε ηλικίας και φυσικής κατάστασης, καθώς η προπόνηση ακολουθεί τις ιδιαίτερες ανάγκες και ικανότητες του καθενός ξεχωριστά.

Το λεξικό του CrossFit

WOD: Workout Of the Day, δηλαδή «Η προπόνηση της ημέρας». Η προπόνηση στο CrossFit δεν είναι ποτέ ίδια, αλλάζει κάθε φορά – κάτι σαν «πιάτο ημέρας».

EMDMEvery minute on the minute, δηλαδή εκτελούνται μια ή περισσότερες ασκήσεις μέσα σε ένα λεπτό, με επαναλήψεις κάποιων λεπτών. Ο χρόνος που περισσεύει μετά από κάθε άσκηση λεπτού, είναι ο χρόνος ξεκούρασης.

AMRAP: As Many Reps As Possible, δηλαδή «Όσο περισσότερες επαναλήψεις γίνεται». Η υψηλή ένταση που χαρακτηρίζει το CrossFit στηρίζεται στις επαναλαμβανόμενες κινήσεις.

PR: Personal Record, δηλαδή «Προσωπικό ρεκόρ». Ο ασκούμενος χρονομετρά τις επιδόσεις του.

ΒΟΧ: Έτσι ονομάζονται όλα τα γυμναστήρια του CrossFit.

 

Τι γίνεται σε μια προπόνηση;


Μια προπόνηση CrossFit ξεκινάει με ζέσταμα, προκειμένου να αιματωθεί καλά το σώμα, και στη συνέχεια ο ασκούμενος παρακολουθεί την επίδειξη του WOD (της προπόνησης της ημέρας δηλαδή) από τον προπονητή του. Ακολουθεί η προπόνησή του, η οποία αποτελεί έναν συνδυασμό αεροβικής άσκησης, ασκήσεων με βάρη, καθώς και ασκήσεων με το βάρος του ίδιου του σώματος, διαρκεί 10΄-30΄ και συνοδεύεται από την αποθεραπεία, που περιλαμβάνει χαμηλής έντασης αεροβική άσκηση και διατατικές ασκήσεις. Συνήθως συστήνεται η συμμετοχή σε 3-4 προπονήσεις την εβδομάδα, διάρκειας μίας ώρας η καθεμία.

Η ομάδα του Fitness Together είναι πάντα κοντά σας, να σας λύσει κάθε απορία σχετική με την γυμναστική και να σας βοηθήσει να πετύχετε τους στόχους σας.

Δείτε περισσότερα για τα μαθήματα CrossFit του Fitness Together εδώ!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *