Αδυνάτισμα μετά τις γιορτές.

Υπάρχουν τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στο αδυνάτισμα μετά τις γιορτές;

Σίγουρα υπάρχουν τροφές που βοηθούν στο αδυνάτισμα. Φρούτα, λαχανικά και όσπρια είναι πρώτα στην λίστα. Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και βιταμίνες, χαμηλά σε θερμίδες και βοηθούν στον κορεσμό της πείνας.

Επίσης, βοηθούν τρόφιμα ολικής άλεσης τα οποία έχουν αυξημένες φυτικές ίνες, διαστέλλουν τα τοιχώματα του στομάχου μετά από ένα γεύμα, με αποτέλεσμα να επέρχεται γρηγορότερα το αίσθημα του κορεσμού της πείνας και έτσι να καταναλώνονται μικρότερες ποσότητες φαγητού.

Πάντως δεν υπάρχουν μαγικές τροφές που να «εξαφανίζουν» λίπος και θερμίδες παρά τους μύθους για το γκρέιπφρουτ και την φλούδα του μήλου. Απλά υπάρχουν τροφές που μας κάνουν να αισθανόμαστε πιο χορτάτοι και μας αποτρέπουν από την κατανάλωση περίσσιων θερμίδων.

food2

Από την άλλη υπάρχουν τροφές που μπορούν να δυναμιτίσουν την προσπάθεια απώλειας βάρους. Κονσέρβες, κομπόστες, σιρόπια, επεξεργασμένα δημητριακά, κέτσαπ και προμαγειρεμένα φαγητά δεν πρέπει να προστίθενται στο διαιτολόγιο χωρίς έλεγχο της ετικέτας τους, καθώς είναι γεμάτα κρυφή ζάχαρη. Το ίδιο ισχύει και για του χυμούς χωρίς ζάχαρη. Πέρα από την κρυμμένη ζάχαρη, υπάρχουν τρόφιμα με κρυμμένο λίπος όπως κάποιες σαλάτες με σως και dressings μαγιονέζας καθώς και ορισμένα ροφήματα τύπου ζεστής σοκολάτας με σαντιγί.

Η άσκηση είναι απαραίτητο συστατικό μιας προσπάθειας αδυνατίσματος. Η καθημερινή άσκηση βοηθάει σε μια μεγαλύτερη απώλεια βάρους και ειδικά λίπους και θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 30 λεπτών. Ιδιαίτερα σημαντική είναι η άσκηση στην προστασία απώλειας μυϊκού ιστού κατά το διάρκεια της προσπάθειας απώλειας βάρους. Μάλιστα, φαίνεται πως παχύσαρκα άτομα στο παρελθόν που έχουν καταφέρει να φτάσουν σε ένα ιδανικό βάρος χρειάζονται τουλάχιστον 60 λεπτά ήπιας έντασης αερόβιας άσκησης καθημερινά για να διατηρήσουν αυτό το βάρος.

Κούτσικας Κωνσταντίνος, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc.

Πηγή: www.mednutrition.gr