Πόση άσκηση χρειαζόμαστε

Πόση άσκηση χρειαζόμαστε για καλή υγεία

Η τακτική σωματική δραστηριότητα βοηθά στη βελτίωση της συνολικής υγείας και της φυσικής κατάστασης, και μειώνει τον κίνδυνο για πολλές χρόνιες ασθένειες.

Εντάσσοντας την τακτική άσκηση στο καθημερινό σας πρόγραμμα μπορεί να φαίνεται δύσκολο στην αρχή, αλλά στην πραγματικότητα η άσκηση μπορεί να είναι πιο ευέλικτη απ’όσο νομίζετε, δίνοντάς σας την ελευθερία να φτάσετε τους στόχους σωματικής δραστηριότητας μέσω διαφόρων τύπων και δραστηριοτήτων κάθε εβδομάδα.

Πόση άσκηση χρειαζόμαστε όμως;

Παιδιά και έφηβοι

Μία ώρα μέτριας ή έντονης αερόβιας άσκησης ημερησίως.

Το πρόγραμμα πρέπει να περιλαμβάνει ασκήσεις έντονης σωματικής δραστηριότητας τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα. Μέτρια άσκηση μπορεί να θεωρηθεί πεζοπορία, το σκέιτμπορντ, η ποδηλασία και το ζωηρό βάδισμα. Έντονη άσκηση μπορεί να θεωρηθεί το σκοινάκι, το τρέξιμο, το ποδόσφαιρο, το μπάσκετ.

Τα παιδιά και οι έφηβοι πρέπει ακόμη να εντάξουν στο πρόγραμμά τους ασκήσεις μυϊκής τόνωσης όπως κοιλιακούς, τρεις φορές την εβδομάδα, καθώς και ασκήσεις ενίσχυσης των οστών.

Ενήλικοι

Για τη διατήρηση της καλής υγείας των ενηλίκων, οι ειδικοί προτείνουν δυόμισι ώρες αεροβικής άσκησης μέτριας έντασης ή μία ώρα και 15 λεπτά έντονης

Κι αν δεν έχουν αποτελέσματα ούτε με αυτά, μπορούν να αυξήσουν τις ώρες σε πέντε (μέτριας έντασης γυμναστική) ή σε δυόμισι έντονης εξάσκησης.

Θεωρείται απαραίτητο τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα οι ενήλικοι να κάνουν και ασκήσεις μυϊκής τόνωσης, όπως βάρη και κοιλιακούς.

Άτομα μεγαλύτερης ηλικίας

Αν τους το επιτρέπει η φυσική τους κατάσταση και η κατάσταση της υγείας τους, μπορούν να ακολουθήσουν το πρόγραμμα των ενηλίκων. Αν όμως μια χρόνια πάθηση δεν το επιτρέπει, μπορούν να εξασκηθούν στο πλαίσιο των δυνατοτήτων τους. Αν κινδυνεύουν από πεσίματα, θα πρέπει να κάνουν ασκήσεις που ενισχύουν την ισορροπία

Εγκυμοσύνη και γυμναστική

Αν δεν συντρέχει ιατρικός λόγος και εφόσον οι γυναίκες είναι υγιείς, μπορούν να κάνουν δυόμισι ώρες εβδομαδιαίως γυμναστική μέτριας έντασης τόσο πριν όσο και μετά τον τοκετό, και βέβαια να μοιράζουν αυτές τις ώρες ανά διαστήματα μέσα στην εβδομάδα.