Διακυμάνσεις βάρους

Διακυμάνσεις βάρους: Που οφείλονται;

Υπάρχουν μέρες που οι διακυμάνσεις βάρους είναι αρκετά μεγαλύτερες από το συνηθισμένο και αυτό μπορεί να σας προκαλέσει ανησυχία. Υπάρχουν πολλοί λόγοι που μπορεί να συμβαίνει αυτό.

Κατακράτηση υγρών

Η διατροφή πλούσια σε πηγές με υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι μπορεί να προκαλέσει κατακράτηση υγρών και κατά συνέπεια αύξηση του σωματικού μας βάρους. Για να πάρουμε ένα κιλό λίπους, πρέπει να καταναλώσουμε περίπου 3.500 παραπάνω θερμίδες από αυτές που καταναλώνουμε τυπικά σε μία ημέρα. Κάτι τέτοιο είναι πρακτικά αδύνατο, όση όρεξη κι αν έχουμε. Οπότε η άνοδος του δείκτη της ζυγαριάς δε σημαίνει απαραίτητα ότι έχουμε παχύνει.

Κακός ύπνος

Ο μη επαρκής ύπνος αλλά και ο ύπνος σε ακατάλληλες ώρες μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τις διατροφικές μας συνήθειες. Αν το σώμα μας δεν είναι ξεκούραστο υπάρχει η τάση να αναζητούμε τροφές που θα μας δώσουν άμεσα ενέργεια. Τέτοιες τροφές είναι συνήθως πλούσιες σε ζάχαρη και λιπαρά με αποτέλεσμα η ζυγαριά μας να δείχνει συνεχώς αυξανόμενο βάρος. Καλό είναι να κοιμόμαστε 8 ώρες και ο ύπνος να ξεκινά πριν τις 12.

Άγχος

Το άγχος έχει επιπτώσεις τόσο στη ψυχολογία αλλά και στον οργανισμό μας. Μία πολύ αγχώδης ημέρα μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα της ορμόνης του στρες (κορτιζόλης) στο αίμα μας. Η ορμόνη αυτή προκαλεί μια σειρά αντιδράσεων στον οργανισμό μας που σχετίζονται με την αύξηση του βάρους. Έτσι η κατακράτηση υγρών, η εναποθήκευση λίπους στη περιοχή της κοιλιάς αλλά και η αύξηση της όρεξης είναι μερικές επιδράσεις που μπορεί να έχει το στρες στο σώμα μας.

Υδατάνθρακες

Αμυλούχες τροφές όπως το ψωμί, ρύζι, δημητριακά, μακαρόνια, φρούτα, γάλα, κράκερ, μπισκότα, κέικ, όσπρια κτλ, μπορεί να προκαλέσουν μια προσωρινή αύξηση του βάρους μας λόγο κατακράτησης νερού. Οι σύνθετοι υδατάνθρακες από την άλλη, όπως είναι τα δημητριακά ολικής αλέσεως έχουν μικρότερη επίδραση στην κατακράτηση υγρών σε σχέση με τα απλά σάκχαρα.

Δυσκοιλιότητα

Η μη ομαλή κίνηση του εντέρου για μερικές μέρες μπορεί να αυξήσει το βάρος μας έως και 1 κιλό. Η γενικότερη κίνηση του εντέρου μπορεί να επηρεάσει σημαντικά το βάρος του σώματός μας είτε υπάρχει δυσκοιλιότητα, είτε ευκοιλιότητα

Το προεμμηνορροϊκό σύνδρομο στις γυναίκες

Οι διάφορες ορμονικές αλλαγές που συμβαίνουν στις γυναίκες μετά την ωορρηξία προκαλούν μια σειρά συμπτωμάτων εκ των οποίων είναι και η κατακράτηση υγρών. Δηλαδή υπάρχει μια προσωρινή κατακράτηση νερού η οποία αυξάνει το σωματικό βάρος. Σε ορισμένες γυναίκες η κατακράτηση μπορεί να είναι πιο έντονη και να κρατάει περισσότερο.

Ποιο είναι το συμπέρασμα;

Πρέπει να καταναλώνουμε άφθονο νερό, καθώς βοηθά στην αποβολή του νερού που υπάρχει στις τροφές ενώ, κατακρατείται όταν υπάρχει αφυδάτωση. Επίσης πρέπει να καταναλώνουμε μικρά και συχνά γεύματα, να επιλέγουμε αμυλούχες τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες, να μειώσουμε το αλάτι στο φαγητό αλλά και τα επεξεργασμένα τρόφιμα και να εντάξουμε στη καθημερινή μας διατροφή τα φρούτα και λαχανικά που έχουν από τη φύση τους διουρητική δράση.