μαγνήσιο και άσκηση

Μαγνήσιο: Ο σύμμαχος σου στην προπόνηση

Το μαγνήσιο είναι ένα πολύ σημαντικό μέταλλο για τον οργανισμό μας, αφού χρησιμοποιείται από κάθε μας κύτταρο και έχει ζωτικό ρόλο σε περισσότερες από 300 βιοχημικές του αντιδράσεις μεταξύ των οποίων στη ρύθμιση του νευρικού συστήματος (μειώνει τη διέγερση των νεύρων), τη λειτουργία των κυττάρων των μυών (και της καρδιάς) και τη διατήρηση του μυϊκού τόνου, καθώς και στον σχηματισμό των οστών. Επιπλέον, συμβάλλει στη λειτουργία του μεταβολισμού και αυξάνει την ευαισθησία των ιστών στην ινσουλίνη, την ορμόνη που ρυθμίζει την είσοδο του σακχάρου στα κύτταρα.

Τα προβλήματα που προκύπτουν από την έλλειψη μαγνησίου, είναι τέτοια που δεν οδηγούν εύκολα στον εντοπισμό της αιτίας τους. Έτσι, δεν δίνεται η δέουσα προσοχή στη σπουδαιότητα του εν λόγω μετάλλου και οι διαταραχές διαιωνίζονται.

Τα χαμηλά επίπεδα μαγνησίου μπορούν να προκαλέσουν μυϊκές κράμπες, αϋπνία και σπασμούς στους μύες του προσώπου.

Συμπτώματα έλλειψης μαγνησίου

  • Αϋπνία
  • Διαταραχές της διάθεσης, όπως ευερεθιστότητα, ήπιας μορφής κατάθλιψη, σύγχυση, νευρικότητα και άγχος
  • Αδυναμία, χρόνια κόπωση και αδυναμία στα μάτια
  • Μυϊκές κράμπες και μουδιάσματα στα χέρια και τα πόδια
  • Έλλειψη όρεξης, μετεωρισμός, δυσκοιλιότητα ή διάρροια
  • Μεταβολικές διαταραχές
  • Πονοκέφαλος, κυρίως λόγω καταστάσεων νευρικής ή μυϊκής έντασης

Οφέλη μαγνησίου

  • Αυξάνει τα επίπεδα της ενέργειας στο σώμα, μέσω της ενεργοποίησης της τριφωσφορικής αδενοσίνης. Με τον τρόπο αυτό εκτελούμε  πιο αποτελεσματικά τις ασκήσεις μας
  • Χαλαρώνει τους σφιχτούς μύες
  • Βοηθά στην αφομοίωση του ασβεστίου από τα οστά

Τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο

  • To κακάο περιέχει 350 mg ανά 100 γρ.
  • Η σοκολάτα υγείας περιέχει 290 mg ανά 100 γρ.
  • Τα αμύγδαλα περιέχουν 255 mg ανά 100 γρ.
  • Τα αράπικα φιστίκια περιέχουν 180 mg ανά 100 γρ.
  • Το αλεύρι σίκαλης ολικής αλέσεως  περιέχει 155 mg ανά 100 γρ.
  • Το αλεύρι σιταριού ολικής αλέσεως περιέχει 150 mg ανά 100 γρ.
  • Οι σπόροι ή αλεύρι σόγιας  περιέχουν 250 mg ανά 100 γρ.
  • Τα ξερά φασόλια περιέχουν 160 mg ανά 100 γρ.
  • Τα παντζάρια περιέχουν 113 mg ανά 100 γρ.

Κάντε το μαγνήσιο, τον καλύτερο φίλο σας!