ζαλάδα κατά την άσκηση

Ζαλάδα κατά την άσκηση: Ποια είναι τα αίτια

Μήπως αισθάνεσαι ζαλάδα μερικές φορές κατά τη διάρκεια της προπόνησης σου; Η αίσθηση ζαλάδας ή ναυτίας κατά την γυμναστική μπορεί να είναι ιδιαίτερα ενοχλητική, αν εμφανιστεί. Αυτά τα προβλήματα συνήθως εμφανίζονται στα άτομα που είτε κάνουν πολύ έντονη γυμναστική, είτε γυμναστική αντοχής χωρίς όμως αυτό να είναι απόλυτο.

Τι μπορεί όμως να προκαλεί την ζαλάδα;

Χαμηλά επίπεδα σακχάρου

Σου αρέσει να γυμνάζεσαι το πρωί που ξυπνάς πριν φας πρωινό; Όλα καλά, μόνο που το σώμα σου δεν έχει την απαραίτητη ενέργεια, με αποτέλεσμα τα αποθέματα σακχάρου στο αίμα να πέφτουν κατακόρυφα, προκαλώντας ζάλη.

Αφυδάτωση

Ο οργανισμός σου χάνει πολλά υγρά κατά τη διάρκεια της άσκησης. Η κατανάλωση υγρών είναι σημαντική πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τη γυμναστική. Η αφυδάτωση θα σου προκαλέσει έντονη κόπωση. Επίσης δεν πρέπει να το παρακάνεις καθότι τα πολλά υγρά κατά τη διάρκεια της άσκησης, θα σου προκαλέσουν ναυτία.

Λάθος αναπνοές

Αν κατά την διάρκεια της προπόνησης σου η αναπνοή σου δεν συγχρονίζεται με την ένταση της άσκησης που κάνεις, μπορεί να μην αφήνεις αρκετό οξυγόνο να μπει στον οργανισμό σου και διοξείδιο του άνθρακα να βγει, κάτι που μπορεί να δημιουργήσει ξαφνική ζαλάδα.

Χαμηλή πίεση

Όσο πιο γυμνασμένος είσαι, όσο μικρότερο ποσοστό λίπους έχεις και όσο γρηγορότερο μεταβολισμό διαθέτεις τόσο πιο εύκολο είναι να νιώσεις μια μικρή αδιαθεσία λόγο της χαμηλής πίεσης. Απλά βάλε λίγο θαλασσινό αλάτι στο φαγητό σου για να ανεβάσεις λιγάκι την κυκλοφορία του αίματος σου. Αν όμως τα συμπτώματα συνεχίζουν ακάθεκτα καλύτερα να συμβουλευτείς κάποιο γιατρό για να δει την υπόταση σου.

Αν νιώσεις ζαλάδα κατά τη διάρκεια της άσκησης, καλό θα ήταν να σταματήσεις ό,τι κάνεις και να καθίσεις σε μία καρέκλα ή να περπατήσεις. Αν νιώσεις αφυδατωμένος ή ότι έπεσε η πίεση σου, κατανάλωσε νερό και ένα μικρό αλμυρό σνακ. Αν η ζάλη δεν υποχωρήσει, τότε θα πρέπει να απευθυνθείς σε έναν γιατρό.

Φρόντισε τον εαυτό σου!