FT Nutrition: Τροφές που ενισχύουν την απώλεια βάρους

διατροφη πως να χασω κιλα

Θέλεις να χάσεις τα περιττά κιλά που απέκτησες κατά το διάστημα της καραντίνας, χωρίς να νιώθεις συνεχώς το αίσθημα της πείνας; Έχουμε καλά νέα!

Έρευνες έχουν δείξει ότι η τήρηση μιας ισορροπημένης διατροφής, απαλλαγμένης από περιττούς υδατάνθρακες και «κακά» λιπαρά, μπορεί να συμβάλλει αποτελεσματικά στην απώλεια σωματικού βάρους.

Με λίγα λόγια, μπορείτε να ελέγχετε το σωματικό σας βάρος, χωρίς να στερείστε τις αγαπημένες σας τροφές. Αυτό συμβαίνει, καθώς δεν έχουν όλες οι θερμίδες τις ίδιες επιπτώσεις στο οργανισμό. Ανάλογα το είδος της τροφής και την διατροφική της αξία, χρειάζεται διαφορετική διαδικασία μεταβολισμού, συνεπώς δρα με διαφορετικό τρόπο από την στιγμή που θα καταναλωθεί.

 

Έτσι, λοιπόν, έχει δημιουργηθεί μια λίστα με τα πιο φιλικά τρόφιμα για την απώλεια βάρους, τα οποία τροφοδοτούν τον οργανισμό με τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, αλλά δεν τον γεμίζουν με κενές θερμίδες. Επιπλέον, έχουν απολαυστική γεύση!

1. Αυγά

Τα αυγά είναι μια από τις πιο θρεπτικές τροφές στον πλανήτη. Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνες, μέταλλα, αντιοξειδωτικά και φυτικές ενώσεις, στοιχεία απαραίτητα σε κάθε οργανισμό. Επίσης, αποτελούν πλούσια πηγή πρωτεϊνών υψηλής ποιότητας, οι οποίες συμβάλλουν στον έλεγχο του σωματικού βάρους. Επίσης, τα αυγά έχουν την δυνατότητα να φέρνουν άμεσα την αίσθηση του κορεσμού, δηλαδή αποτελούν αρκετά χορταστική τροφή.

 

2. Φυλλώδη λαχανικά

Τα φυλλώδη λαχανικά είναι πλούσια σε πολλές βιταμίνες, μέταλλα, φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά, ενώ παράλληλα, διαθέτουν σχεδόν μηδενικές θερμίδες. Το γεγονός αυτό τα καθιστά εξαιρετική προσθήκη σε κάθε διατροφή που έχει ως στόχο την απώλεια ή τη διατήρηση του σωματικού βάρους. Στην κατηγορία αυτή ανήκει το λάχανο, το μαρούλι, το σπανάκι, η ρόκα, τα χόρτα και πολλά άλλα.

3. Στήθος κοτόπουλο

Εάν ακολουθείτε μια διατροφή με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες, τότε το άπαχο κρέας, όπως το στήθος κοτόπουλο, είναι εξαιρετική επιλογή. Επίσης, έχει υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία, τα οποία ενισχύουν την απώλεια βάρους και συμβάλλουν στην διατήρηση της καλής υγείας.

4. Τόνος

Ο τόνος είναι ακόμα μια διατροφή με χαμηλές θερμίδες και εξαιρετικά υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες. Επιπλέον, είναι άπαχο ψάρι, που σημαίνει ότι είναι χαμηλό σε λιπαρά. Εάν θέλετε να αποφύγετε τελείως την κατανάλωση λιπαρών, τότε επιλέξτε τόνο σε νερό και όχι σε λάδι.

5. Cottage cheese

Το cottage cheese είναι το καταλληλότερο είδος τυριού για μία διατροφή που έχει στόχο την απώλεια των περιττών κιλών. Αποτελεί σημαντική πηγή πρωτεϊνών, φυτικών ινών και μετάλλων, ενώ διαθέτει ελάχιστες ποσότητες υδατανθράκων και πολύ μικρό θερμιδικό κόστος.


6. Αβοκάντο

Το αβοκάντο αν και ανήκει στην ίδια κατηγορία με τα φρούτα, παρουσιάζει ελάχιστα κοινά χαρακτηριστικά με αυτά. Τα αβοκάντο αποτελούν εξαιρετικές πηγές «υγιών» λιπών, όπως τα ω-3 λιπαρά οξέα και το ελαϊκό οξύ, ένα εξαιρετικό συστατικό που εμπεριέχεται και στο ελαιόλαδο. Επιπλέον, περιέχουν υψηλές τιμές πολλών βιταμινών, μετάλλων και φυτικών ινών, ενώ είναι απαλλαγμένα από υδατάνθρακες και σάκχαρα.

7. Δημητριακά ολικής άλεσης

Εάν δεν μπορείτε να στερηθείτε τα δημητριακά στην καθημερινή διατροφή σας, τότε αντικαταστήστε τα επεξεργασμένα δημητριακά με τα ολικής άλεσης. Συγκεκριμένα, τα δημητριακά ολικής, όπως είναι η βρώμη, η κινόα, η σίκαλη ολικής, το φαγόπυρο, το σιτάρι ολικής και άλλα, διαθέτουν υψηλότερη διατροφική αξία σε σχέση με τα επεξεργασμένα δημητριακά, γεγονός που τα καθιστά καταλληλότερα σε μια δίαιτα.

 

Σε γενικές γραμμές, είναι εύκολο να βρείτε υγιεινά και νόστιμα τρόφιμα, για να τα συμπεριλάβετε σε μια διατροφή με στόχο την απώλεια των περιττών κιλών.

Ανάμεσα στις καλύτερες επιλογές σας βρίσκονται κυρίως τα λαχανικά, τα φρούτα, τα όσπρια, το άπαχο κρέας, οι ξηροί καρποί και τα γαλακτοκομικά.

Ξεκινήστε με την κατανάλωση των παραπάνω τροφών, τα οποία ενδείκνυνται για την απώλεια βάρους.