Διατροφή και υγεία μετα τις καλοκαιρινές διακοπές!

Το καλοκαίρι τελείωσε και μια νέα σεζόν ξεκινάει, για την υγεία και την ευεξία μας.

Η χαλάρωση που προσφέρουν οι διακοπές στο σώμα και το πνεύμα μας, οδηγεί όλους σχεδόν τους  άνθρωπους στην αύξηση των θερμίδων που καταναλώνουν – και όσοι δεν φρόντισαν να «κάψουν» τις πρόσθετες θερμίδες (παίζοντας λ.χ. ρακέτες στην παραλία ή κολυμπώντας πολύ), μάλλον έχουν πάρει κάποια κιλά.
Για να μην τους επιβαρύνει αυτή η αυξημένη θερμιδική πρόσληψη με μόνιμα περιττά κιλά, χρειάζεται να γίνει τώρα σωστός διατροφικός χειρισμός.
Ωστόσο, για κανέναν λόγο αυτό δεν σημαίνει πως χρειάζεται να καταφύγει σε ακρότητες και να παρασυρθεί σε ανορθόδοξες δίαιτες (fad diets) ή «συνταγές».
Ούτε πρέπει να καταφύγει στις λεγόμενες «δίαιτες αποτοξίνωσης», οι οποίες συνήθως βασίζονται στα φρούτα, τις σούπες και τα λαχανικά. Ο όρος «αποτοξίνωση» με αποκλειστική διατροφή από ορισμένα τρόφιμα δεν είναι αποδεκτός από την επιστημονική κοινότητα. Αντιθέτως χαρακτηρίζεται ως επικίνδυνος για την υγεία του ανθρώπου, καθώς δεν παρέχει στον οργανισμό τα απαιτούμενα θρεπτικά συστατικά.

Να λοιπόν 5+1 tips που χρειάζεται να ακολουθήσεις:

1.    Απέφευγε τους απλούς υδατάνθρακες
2.    Προτίμησε πρωτεΐνη
3.    Κάνε πιο πλούσια τη σαλάτα σου με ξηρούς Καρπούς
4.    Φάε μαύρη σοκολάτα
5.    Βάλε ποικιλία στη διατροφή σου
6.    Μη ξεχνάς το νερό

Συγκεκριμένα ένα καθημερινό διαιτολόγιο θα μπορούσε να έχει ως εξής:

Πρωινό : 1 ποτήρι γάλα 1,5% με 6 κουτ σούπας βρώμη κ 2 κουτ γλ μέλι
Δεκατιανό : 1 μπανάνα
Πρόγευμα : 1 φλιτζ πράσινο τσάι με 15 ανάλατα αμύγδαλα
Γεύμα : 150 γρ κοτόπουλο βραστό με 2 φλιτζ τσαγιού σαλάτα με 2 κουτ σ λαδι,30 γρ ψωμί ολικής
Απογευματινό : 1 γιαούρτι 2% με 3 κουτ σ ξηρούς καρπούς ενέργειας κ 2 κουτ γλ μέλι
Δείπνο : 120 γρ τόνο σε νερό με 2 φλιτζ τσαγιού σαλάτα
Προ ύπνου : 1 ποτήρι κεφίρ
Η παραπάνω δίαιτα σε βοηθά να χάσεις από 3-5 κιλά το μήνα ανάλογα με τη περίπτωση του καθενός.
Καλό είναι να αποφεύγεται από νεφροπαθείς και διαβητικούς.

H ομάδα μας, είναι πάντα στην διάθεση σας, για να λύσει τυχόν απορίες, σχετικά με την γυμναστική, την διατροφή και την ευεξία.
Μιχαλάκα Κατερίνα , Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος,Μsc

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *