Μεταβολισμός: πως να τον αυξήσετε!

9 χρήσιμες συμβουλές για να αυξηθεί ο μεταβολισμός σας.

  1. Να κάνετε ασκήσεις με βάρη ή/και με αντιστάσεις. Κάθε κιλό μυϊκής μάζας στο σώμα καίει περίπου 12 θερμίδες την ημέρα μόνο για να συντηρηθεί, ενώ κάθε κιλό σωματικού λίπους καίει μόλις 4. Επιπλέον, μετά τις ασκήσεις για αύξηση της μυϊκής μάζας, οι μύες είναι ενεργοποιημένοι σε όλο το σώμα.
  2. Να κάνετε αεροβική. Η αεροβική (λ.χ. περπάτημα με γρήγορο βήμα) μπορεί να μην αυξάνει την μυϊκή μάζα, αλλά διατηρεί αυξημένο τον μεταβολισμό τις ώρες μετά την ολοκλήρωσή της. Το κλειδί είναι να «τα δώσετε όλα» στη διάρκειά της.
  3. Να είστε όσο πιο δραστήριοι μπορείτε. Όσο λιγότερο κάθεστε μέσα στην ημέρα, τόσο το καλύτερο για τον μεταβολισμό σας.
  4. Να πίνετε επαρκείς ποσότητες υγρών. Ο οργανισμός χρειάζεται νερό για να κάνει καύσεις και η αφυδάτωση ευνοεί την επιβράδυνση του μεταβολισμού.
  5. Μην κάνετε αυστηρές δίαιτες (< 1.000 θερμίδες την ημέρα). Όταν ο οργανισμός αντιλαμβάνεται πως υπάρχει στέρηση θερμίδων, αντιδρά επιβραδύνοντας τον βασικό μεταβολικό ρυθμό, ούτως ώστε να «αποθηκεύσει» θερμίδες απαραίτητες για την επιβίωσή του.
  6. Να τρώτε λίγο και συχνά (κάθε 3-4 ώρες) στο πλαίσιο μιας υγιεινής διατροφής. Μελέτες έχουν δείξει ότι αυτό διατηρεί σε υψηλά επίπεδα τον μεταβολισμό και επίσης περιορίζει την υπερκατανάλωση φαγητού.
  7. Να τρώτε πικάντικα φαγητά! Μελέτες έχουν συσχετίσει την καψαϊκίνη (είναι το συστατικό που προσδίδει στα καυτερά τρόφιμα, όπως η κόκκινη πιπεριά την χαρακτηριστική γεύση τους) με ελαφρά και παροδική αύξηση του βασικού μεταβολικού ρυθμού.
  8. Να πίνετε σκέτο καφέ. Μελέτες έχουν δείξει πως μπορεί να αυξήσει λίγο και παροδικά τον μεταβολισμό.
  9. Να πίνετε πράσινο ή oolong τσάι. Μελέτες έχουν δείξει πως ο συνδυασμός καφεϊνης και κατεχινών (είναι συστατικά αυτών των τσαγιών) μπορεί να ωθήσουν το σώμα να καίει περισσότερες θερμίδες.

Στο Fitness Together, διαθέτουμε ειδικό εξοπλισμό για την ακριβή ανάλυση σύστασης σώματος & μέτρησης βασικού μεταβολισμού. Βάσει αποτελεσμάτων, ένας από τους εξειδικευμένους μας Fitness Instructors, θα μπορέσει να σας εξηγήσει με ακριβή νούμερα το ποσοστό σωματικού λίπους, σωματικών υγρών μυϊκής μάζας και σπλαχνικού λίπους.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *