Διατροφή πριν και μετά από την προπόνηση: Τι να προσέξετε!

Όλοι γνωρίζουμε πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η σωστή διατροφή πριν και μετά από την προπόνηση. Ιδιαίτερα για όλους εσάς που το γυμναστήριο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας σας αλλά και για εσάς που σκέφτεστε να ξεκινήσετε δυναμικά!

Είναι αρκετά σημαντικό να δώσετε στον εαυτό σας τα απαραίτητα “καύσιμα” για να αντέξει την σκληρή προπόνηση. Όσο λάθος και αν είναι να κάνετε γυμναστική με άδειο στομάχι, εξίσου λάθος είναι να αθλείστε έχοντας φάει λάθος τροφές.

Η βασικότερη πηγή ενέργειας του οργανισμού είναι οι υδατάνθρακες, οι οποίοι είναι αποθηκευμένοι στο αίμα και στου μυς και διατηρούν σταθερά τα επίπεδα της γλυκόζης του αίματος. Καλό θα ήταν λοιπόν να γεμίσετε το ρεζερβουάρ σας με αρκετούς υδατάνθρακες.

Δεν πρέπει επίσης να ξεχνάτε το πόσο σημαντικό είναι να είστε ενυδατωμένοι πριν από κάθε προπόνηση. Καταναλώστε περίπου μισό λίτρο νερό, 1-2 ώρες πριν από κάθε προπόνηση για να γίνει η άσκηση σας ευκολότερη και αποτελεσματικότερη.

Πολύ σημαντικό ρόλο όμως παίζει και η διατροφή μας μετά από κάθε προπόνηση. Το τι θα επιλέξουμε να φάμε μετά από την προπόνηση μας, είναι σημαντικό για την ενέργεια μας, την αποκατάσταση και τη σιλουέτα μας! Αυτό που πρέπει να έχετε στο νου σας είναι τρία πράγματα: Πρωτεΐνες – Υδατάνθρακες – Νερό.

Δείτε παρακάτω ορισμένες τροφές που μπορείτε να καταναλώσετε πριν και μετά το γυμναστήριο.

Πριν την προπόνηση

 

2 ώρες πριν από κάθε άσκηση

  • Γιαούρτι με φρούτα
  • Γάλα με δημητριακά
  • Ομελέτα με τυρί και λαχανικά
  • Ζυμαρικά ολικής άλεσης με τυρί
  • Κράκερ ή φρυγανιά ολικής άλεσης με γαλοπούλα ή αυγό ή τυρί
  • Ξηροί καρποί με αποξηραμένα φρούτα

 

30 λεπτά πριν από κάθε άσκηση

  • Ένα χυμό φρούτων
  • Μία ενεργειακή μπάρα
  • Ένα κουλούρι (κατά προτίμηση όχι ολικής άλεσης καθώς αφομοιώνεται πιο αργά)
  • Μισή μπανάνα
  • Σταφίδες
  • Ενεργειακά ποτά

 

Μετά την προπόνηση

  • Ψητό κοτόπουλο με λαχανικά
  • Σολομός με λαχανικά
  • Αβγά με ψωμί ολικής άλεσης
  • 2 ποτήρια νερό
  • Σάντουιτς με γαλοπούλα ή ζαμπόν
  • Τηγανητά λαχανικά με γαρίδες
  • Σοκολατούχο γάλα

 

Στο Fitness Together πιστεύουμε ότι η διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο τόσο για την μέγιστη αθλητική απόδοση όσο και για την επίτευξη των προσωπικών σας στόχων όπως είναι η ρύθμιση της σύστασης του σώματος.

Διαθέτουμε ειδικό εξοπλισμό για την ακριβή ανάλυση σύστασης σώματος και μέτρησης βασικού μεταβολισμού.

Με βάση τα αποτελέσματα, ένας από τους εξειδικευμένους μας Fitness Instructors, θα μπορέσει να σας εξηγήσει με ακριβή νούμερα το ποσοστό σωματικού λίπους, σωματικών υγρών μυϊκής μάζας και σπλαχνικού λίπους. Κάνοντας το Fit Test κάθε 30 – 40 μέρες, θα μπορείτε να παρακολουθείτε με επιστημονική ακρίβεια την πρόοδο σας.

Διαβάστε περισσότερα εδώ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *